Mersin, Tarsus ve Bölgedeki gündem, ekonomi, son dakika, spor ve yaşam dünyasındaki önemli gelişmelerden anında haberdar olmak ister misiniz?

:

:

:

Tarsus’ta“Şeyh Bedreddin ve Alevilerin mücadele tarihi” konulu panel

Güncel
Tarih: 21 Ocak 2020 Salı 11:18
Tarsus’ta“Şeyh Bedreddin ve Alevilerin mücadele tarihi” konulu panel
Yazı Boyutu:
Metni küçült
Metni büyüt
Tarsus Cemevi’nde “Şeyh Bedreddin ve Alevilerin mücadele tarihi” konulu panel düzenlendi.
 
“Şeyh Bedreddin ve Alevilerin mücadele tarihi” konulu panel Tarsus Cemevinde gerçekleşti. Yoğun katılımın olduğu panele PSAKD Tarsus Şube Başkanı Cuma Erçe’nin moderatörlüğünde konuşmacı olarak Ercan Kazım Özer dede ile araştırmacı-yazar Mehmet Akkaya katıldı. Yoğun katılım olduğu paneli Tunceli Belediye Başkanı fatih Mehmet Maçoğlu’da dinledi. Maçoğlu, panel öncesi ve sonrası yoğun ilgi gördü.
 
Panelin açılışında konuşan Başkan Cuma Erçe, Anadolu ve Mezopotamya topraklarında Bedreddini geleneğin temsilcilerin geçmişten günümüze var olduğunu belirterek, “ İstanbul Büyükşehir Belediyesi meclisinde oylanan ve AKP-MHP meclis üyelerinin red etmesiyle imar planlarına cemevlerinin ibadethane olarak yazılmasını engellediler. Ancak eşit yurttaşlık hak mücadelemizi engelleyemeyeceklerdir. Çünkü Alevilik haktır ve vardır. Bu zihniyetten herhangibir beklentimiz şimdiye kadar olmadı, bundan sonrada olmayacaktır” dedi.
 
Erçe’nin ardından konuşan araştırmacı-yazar Mehmet Akkaya, Şeyh Bedreddin’in köylü devrimcisi olduğunu vurgulayarak şunları söyledi;
 
“Felsefe tarihinde iki filozof diğerlerinden farklıdır. Birisi Bedreddin, birisi de Karl Marx’tır. İkisi de teoriyi pratiğe uyguladıkları için emekçi sınıflarla birlikte anılırlar. Bedreddin iki filozofu daha akla getiriyor. Hollandalı Spinoza ve Alman filozof Hegel. Spinoza’nın varlık felsefesi, Bedreddin’i anımsatıyor. Varlığın bütünlüğü ve mutlaklığı. Bedreddin soruyor: Yağmur herkesi ıslatıyor, güneş herkesi ısıtıyor, hava herkesin oluyor, su herkesin, peki toprak neden herkesin değil? Şeyh Bedreddin, yalnız bilme ve anlama kültürü değildir.”
 
Akkaya’dan sonra konuşan Ercan Kazım Özer dede, Şeyh Bedreddin’in öncesi ve sonrası ortaya çıkan gelişmelere dikkat çekerek, “Hakkı görebilmek ve erebilmek bir kemaletin sonucudur. Kemalete erebilmekte yaşamdan arınıp, yaşamdan ayrı durarak olmaz. Tam tersi yaşamın içerisinde olmakla olur. Yani ruhban denilen, fetvalar yayınlayanlara karşı çıkılmıştır. Bunu hazmedemeyenler Seyid Nesimi’yi, Hallacı Mansur’u diri diri yüzmüştür. Neden hak her yerdedir dediği için. Şeyh Bedreddin de bunun için çırıl çıplak edilerek asılmıştır” diye konuştu.
 
Konuşmaların ardından soru cevap ile panel sona erdi.

 
Bu haber toplam 1395 defa okunmuştur.
Etiketler:
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Henüz yorum eklenmemiştir.
Tarsus Akdeniz ©1994 - Tüm Hakları Saklıdır, Kaynak Gösterilmeden İçerik kopyalanamaz.
Oluşturma süresi(ms): -1